3. Farebný režim RGB/CMYK
Každý tlačový materiál reprezentuje Vás alebo Vašu firmu. Je preto veľmi dôležité, aby bol dokonalý a verne kopíroval Vašu firemnú identitu.
Načo si dávať pozor pri nastavení farebného režimu.
RGB využíva nedokonalosť farbo citlivých buniek v ľudskom oku. Bunky totižto umožňujú nahradiť viditeľné svetlo zmesou troch základných farieb (červenej, zelenej a modrej – v skratke RGB). Zložením všetkých troch farieb vznikne biela farba, ktorá je však iná ako farba svetla (to sa skladá z celého spektra farieb). RGB režim využívajú monitory počítačov a televízory.
CMY (alebo CMYK) režim. Tento režim tvorí druhú možnosť ako zmiešať farby. CMYK je považovaný za tlačiarenský režim / paletu farieb, pretože je výhodnejší pre samotnú tlač. Dôvodom je to, že v RGB režime nie je možné namiešať čiernu farbu.
CMY(K) využíva zložky, ktoré vznikli zmiešaním dvojíc farieb v RGB modeli. O CMYK režime hovoríme v prípade, keď sa miešajú farby aj so samostatnou čiernou (pre lepšiu kvalitu vytlačeného obrázku). CMYK režim využíva aj 32 bitovú farebnú hĺbku.
Pre zachovanie maximálnej farebnej vernosti je vhodné ukladať logo v CMYK. Ak však nedisponujete grafickým softvérom, pošlite nám aspoň presné percentuálne zloženie farieb CMYK.